24 Ocak 2014 Cuma

Ama asıl kaptan Özgür Kaptan
İlk fotoları çeken Didem Miço
Bunu yazan tosun da, Sertaç Miço

15:48 4 kaptan, 2 miço yola çıktı…
Dingiyi Ayşe Kaptan geri almaya çalışıyor, Yelda Kaptan şimdilik bunalım takılıyor… her an her şey beklenir…

15:50 Ayşe Kaptan hala dingiyi bağlamaya çalışıyor.

16:00 Biraları içmeye başladık. Sinan Kaptan biraz hızlı içiyor, her an her şey beklenir.

16:03 Ayşe Kaptan hala dingiyi bağlıyor, bu esnada kendisine cips verilmediği için asabileşti, her an her şey beklenir.

16:05 Kaptan yelken açılmamasına karar verdi bugün ama diğer kaptanlar yelkenin çok daha güzel olduğunu örneklerle anlatmaya başladı, her an isyan çıkabilir.

16:15 Kaptan çıldırdı… Genova’ya gitmek istiyor… Sinan Kaptan Özgür Kaptan’ın Genova fikrini beğenmedi ve dümeni ele geçirdi. Yelkeni açtı.

Genova öndeki yelkenmiş…

16:20 Sinan Kaptan iktidar gazına geldi, yarışmaya girmek istiyor. “Önemli olan vuslat değil önemli olan sevmek” sözleriyle kaptanlık aşkını vurguladı. “Ben denizde 10 Atilla İlhan gücündeyim” diyerek de liderliğini perçinledi.

16:35 Tayfa da gaza geldi “Sinan Kaptan bizi orsaya yatır” diye slogan atmaya başladı.

16:45 Hala orsaya yatamadık…

16:47 Özgür Kaptan Genova’yı toplama emri vererek gerçek kaptanın hala kendisi olduğunu gösterdi.

16:50 Bu defterin adı “Kaptanın Seyir Defteri” ama nedense yazan Miçolardan Sertaç. Devletin her kademesinde olduğu gibi burada da bütün işi emekçiler yapıyor… Kaptanın defteriymiş… peh…

17:05 Küçükkargı Koyu’na yöneldik. Ayşe ve Yelda Kaptanlar uyuklamakta, Didem Miço ise hayal aleminde yüzmekte…

17:06 İskele tarafında “3.5 Kayalar”… Çarpmadık neyse ki…

17:07 Dümende hala Sinan Kaptan var. Rüzgarı göremediğini söylüyor… Koya yanaşamadığı için mi böyle söylüyor sanki acaba…

17:15 Babayı arıyoruz… Babayı bulduğumuzda kıçımızı babaya vereceğiz.

17:20 Babayı bulduk

17:25 Deniz keyfi

18:00 Landing drinkler içildi. Sinan Kaptan’dan özdeyişler: “Çirkin bacaklı kaptan yoktur, az votka vardır”, “İnleyen nağmeler bırakın inlesin bütün koy bizi dinlesin”

19:00 Akşam yemeği ve yakamozlar ve rakı ve müzik ve dostlar…

20:00 Özgür Kaptan yine çıldırdı ve suya atladı kollarından bacaklarından yakamozlar çıkıyor.

20:30 Rakı muhabbeti devam…

23:00 Yatış – Yelda Kaptan elinde diş macunuyla uyumayı seviyor…

Kaptanın Seyir Defteri - 13 Ekim 2013

07:30 Kaptan uyuyor, tayfa uyandı.

07:35 Gülmenin kadınlar için çok acayip anlamları olduğunu öğrendik…  aboooovv…

07:45 Kaptan hala uyuyor

08:00 Sinan Kaptan balık tutmaya çalışyor

09:00 Kaptan hala uyuyor, Sinan Kaptan da hala balık tutamadı. Gerekçesi: “Balıklar küçük”. Ayşe Kaptan bulaşıkları yıkadı, kahvaltıyı hazırladı…

10:30 Kahvaltı esnasında Özgür Kaptan ekmeğin azaldığını farkedip, ikinci bir emre kadar ekmeği vesika ile dağıtacağını bildirdi: “Akşam yemeğinde de size ekmek yok !”

11:00 Ayşe Kaptan’ı ısıran sinekleri elleriyle yakalayan Özgür Kaptan, hepsini boş ekmek poşetlerine hapsetti. Bu kaptandan her şey beklenir. Onun bu manyaklıklarından etkilenen Didem Miço oturarak bir arı öldürdü. İşler çığrından çıkmaya başladı. Psikolojiler normal değil. Plastik tabak buldum diye sevinenler var…

11:10 – 12:20 arası deniz keyfi

01:15 Dümende Sinan Kaptan, kara halatlarını Sertaç Miço çözdü, onu Yelda Kaptan çekti, zinciri Ayşe Kaptan topladı, İskele kara halatını Yelda Kaptan, Sancak kara halatını Didem Miço rodaladı, Dingiyi Ayşe Kaptan bu defa başarıyla kıç tarafına aldı. İstikamet Küçükağa Koyu…

01:25 Ana yelkeni Özgür ve Ayşe Kaptanlar açtı

01:26 Genovayı açtık

01:45 Orsaya yattık dümende Sinan Kaptan

14:00 Sertaç Miço dümende, fırdöndüye girdi acemi…

14:13 Tramola yapıldı, dümende Sinan Kaptan

14:15 Soyunup güçlü kaslarını göstermesi talebi üzerine Sinan Kaptan “Kaptan dediğin böyle giyinik olur” dedi.

14:20 Küçük bir fırdöndü

14:45 Tramola attık hedefe yöneldik

14:47 Yelda Kaptan dümene geçti

14:55 Didem Miço dümende, sağanak…

15:15 Özgür Kaptan dümende

15:30 Ayşe Kaptan dümende

15:45 Yelkenleri Özgür ve Sinan Kaptanlar topladı

15:46 Özgür Kaptan dümende

17:00 Demirledik, zinciri Sinan Kaptan saldı, kara halatlarını Ayşe ve Yelda Kaptanlar ile Sertaç Miço bağladı

17:25 Landing drink zamanı

17:56 Demirlediğimizden beri Sinan Kaptan palamut avında

19:00 Yelda Kaptan makarnayı yaptı, Sinan Kaptan ve Didem Miço da salatayı

20:00 Akşam yemeği

21:15 Yakamozlarla nasıl bulaşık yıkanır Özgür Kaptan gösterdi

21:30 Aşk nedir tartışmasında erkekler her zamanki gibi uzlaşma içindeyken, Yeldalar farklı bir tanım yapmakta. Yeldalar diyorum çünkü Ayşe kız uyumakta, Didem kız ise her zamanki gibi gizemli sessizliğini korumakta.

23:30 Uyku vakti

Kaptanın Seyir Defteri – 14 Ekim 2013

09:00 Herkes uyandı

09:30 Kahvaltı ve sonrasında edebi sohbetler

10:30 Şnorkeling ve deniz keyfisi

12:10 Sonunda Sinan Kaptan bir balık tuttu, evet, ama tuttuğu balğın cinsi “sokar balık”… geri denize attık

14:00 Kara halatlarını Didem Miço çözdü, zinciri Özgür Kaptan çekti, dümende Sinan Kaptan, istikamet Küçük Sarsala Koyu, deniz suyu sıcaklığı 26.6º

14:05 Dümende Yelda Kaptan, Sinan Kaptan oltasını kıç tarafında denemeye karar verdi

14:10 Genovayı Özgür Kaptan ve Sertaç Miço açtı

14:40 Genovayı kapattık

14:45 Sinan Kaptan hala balık avında

15:15 Ana yelken ve Genova tekrar açıldı, Özgür Kaptan dümende, “Yatır bizi kaptan… orsaya…”

15:30 Tramola yaptık, fırdöndüye girdik, fırdöndüden çıktık, orsaya yattık, orsadan kalktık, tramola yaptık, vuhuuuuuuu uçur bizi kaptan…

15:35 Yanımızdan bir korsan gemisi geçti, neyse ki bizim meteliksiz olduğumuzu anlayıp saldırmadılar

15:40 Bu kadar aksiyondan sonra tayfa “Devir bizi kaptan” demeye başladı, çünkü yapılmayan bir o kaldı… Ya batarsak denince de Özgür Kaptan soğukkanlı bir şekilde “Batarsak çıkarız” diyerek tekneyi daha önce hiç olmadığı kadar çok orsaya yatırdı… Bu sefer de tayfa “Yatır bizi kaptan” demeye başladı. Umarım kaptan bunu yanlış anlamaz.

16:05-16:20 Sertaç Miço dümende

16:45 Küçük Sarsala Koyu’nda tonoza bağlandık, tonoz halatını Ayşe Kaptan, iskele halatlarını Yelda Kaptan ve Sertaç Miço attı. Balıkları sipariş ettik ve landing drinkleri drinkledik.

17:29 Sinan Kaptan oltayı saldı yine, bir umut…

18:24 Balık ziyafeti için bekleyiş sürüyor

19:30 Ziyafet, sohbet, muhabbet, rakı – balık

23:30 Tekneye dönüş ve muhabbete devam

01:30 Yatış

Kaptanın Seyir Defteri – 15 Ekim 2013

09:00 Bugün bayram

09:30 Kahvaltı

11:55 Tonozu Sinan ve Ayşe Kaptanlar ile Sertaç Miço aldı, kara halatlarını Yelda Kaptan ve Didem Miço çözdü, dümende Özgür Kaptan, rüzgar yok, yelken açmıyoruz.

12:05 Ayşe Kaptan dümende

12:08 Karşımızda ölümsüzlere ait bir gemi, dalgası bile bizi sallamaya yetti. Ama Ayşe Kaptan takıldı peşine… Lanetlemeseler bari…

12:45 Ana yelken ve Genova açıldı, dümende Özgür Kaptan

13:15 Didem Miço “Var mı böyle bir huzur” dediği anda Özgür Kaptan onu “Gel bakalım dümene” diyerek asıl huzurun dümende olduğunu göstermek istedi ama Didem Miço’nun az önceki yüz ifadesinden eser yok.

13:35 Sertaç Miço dümende

13:55 Sinan Kaptan dümende. Tayfa Özgür Kaptan’dan yunus istedi, Özgür Kaptan sağ elinin parmaklarını şıklattı ve “Gelmeleri biraz uzun sürebilir” dedi.

14:15 Ayşe Kaptan dümende

14:40 Ayşe Kaptan’dan bir çığlık “ Gördüm gördüm bir yunus gördüm”…

14:55 Özgür Kaptan dümende

15:09 Genovayı Sinan Kaptan kapattı, ana yelkenle devam ediyoruz

16:15 Soğuksu Koyu’na vardık. Kısa bir deniz keyfinin ardından landing dirnkler drinklendi

17:10 - 18:30 20-35 yaş grubu teknesini izleme, sonra akşam yemeği

21:00’a kadar rakı muhabbeti

21:00’da Özgür Kaptan uyumayacağını iddia ederek yattı ve 5 dakika sonra uyudu

23:00 Uyku vakti

Kaptanın Seyir Defteri – 16 Ekim 2013

07:00 Didem Miço herkesi uyandırdı ve haydi bakalım yürüyüşe. Kayaköy harabelerini yürüyüp köy kahvaltısı yaptık

11:30 Tekneye dönüş, deniz keyfi

12:40 Kara halatını Ayşe Kaptan ve Sertaç Miço dingi ile gidip çözdü, zinciri Sinan ve Yelda Kaptan aldı, dümende Özgür Kaptan. İstikamet… adını bilmediğimiz bir koy…. Yeni maceralara yelken açıyoruz, rüzgar nereye eserse… Hiç bilmediğimiz koylara…

12:45 Sinan Kaptan dümende. Nereye gittiğini bilmeden gitmenin verdiği heyecanla tüm tayfa derin bir sessizliğe büründü.

12:50 Telsizden Yunanca olduğunu düşübdüğümüz konuşmalar duymaya başladık. Özgür Kaptan da uyudu… Gidiyoruz bakalım…

13:15 Kaptanlarımız birer birer tekne su alacak derecede orsanın kralını gösterdiler

14:00 Özgür Kaptan dümende, hızımız 6.3 knot, geniş apazda dev dalgalarla boğuşmaktayız, zaman zaman rüzgar orsaya çekmekte

14:30 Sertaç Miço dümende
14:50 Didem Miço dümende

15:00 Özgür Kaptan dümende – Ayı bacağı açıldı

15:30 Yelkenler toplandı, dümende Ayşe Kaptan

16:30 Ayşe Sultan Koyu’na demirledik, Sinan Kaptan kara halatlarını bağladı, zinciri Sertaç Miço saldı, landing drinkler içildi

17:30 Sinan Kaptan oltasını saldı, akşam yemeği için balık bekliyoruz.. umutlar…

17:50 Tuttu ! Sonunda tuttu balığı Sinan Kaptan vuhuuuuuu…

17:51 Balon balığıymış, denizlerimizdeki bir virüs, öldürüp geri denize attık.

18:08 Şu an bu satırları Ayşe Kaptan’ın zoruyla yazmaktayım, illa da bu defter dolacak deyip duruyor. Daha ne yazayım bilmiyorum ki…

18:09 Şu an hiçbir aksiyon yok, herkes uyuklama modunda ya da cep telefonu ile uğraşmakta. Sinan Kaptan hariç… O balık tutmaya devam ediyor…

18:12 Aha Sinan Kaptan tuttu bu sefer tuttu… derken… meğer tuttuğu şey taşmış…taş…bildiğin taş…

19:00 Minderi suya düşüren Yelda kaptan dingi ile minderi almak için açıldı… açılış o açılış…

20:30 Hava koşulları daha da kötüleşeceğinden dolayı, burada kalmamaya karar verdik, kara halatlarını Sinan Kaptan, gecenin ıssız karanlığında, göz gözü görmeyen sularda yüzerek, sezgileriyle babaları bularak izbarçoları çözdü ve tekneye son hız geri döndü.

22:20 Heyecanlı olduğu kadar sessizlik içinde geçen gece yolculuğumuz Tersane Koyu’nda sona erdi.

22:45 Heyacanı atmak için içilen çaylar bile uykumuzu kaçıramadı

23:00 Tayfa uyudu ama Kaptan gece 2’ye kadar kahve, yağmur ve yıldırım içti. Sabaha şimşek gibi uyanır artık.

Kaptanın Seyir Defteri – 17 Ekim 2013

10:00 Yağmurlu, rüzgarlı, fırtınalı bir güne uyandık. Her yanı kasvet sarmış ama bizim tayfanın keyfi yerinde “Ne güzel hava” deyip duruyorlar. Bunlarda bir sorun olduğunu bu yolculuğun en başında yazmıştım.

10:30 Kahvaltıda, yumurtamız bittiği için biz de sucuğu gökgürültüsüyle yedik.

11:00 Fırtına seyretmesi de pek keyifli

14:00 – 15:00 arası sahil yürüyüşü

15:05 Yağmur bastırdı tekrar ve Ayşe ve Yelda Kaptan bu havada denize girdi… Girmeyen böyle olsun dediler, ama biz yine de girmedik.

17:00 Yemek öncesi dayanılmaz açlığımızı bastırmak için söylediğimiz patates kızartması 2 dakika içinde bitince sabırsızlıkla yemek saatini beklemeye başladık yine

19:00 Ziyafet vakti

20:00 Yemek sohbeti sırasında Yelda Kaptan’a Sinan Kaptan yeni bir lakap buldu: “40 Knot Yelda”… Speedy ve Panterden sonra 40 knot da ona çok yakıştı…

23:00 Yemekler bitip de sızma pozisyonuna geçtiğimiz esnada kaptanın “Erkekler koşun” uyarısıyla bir anda içtiğimiz bütün alkolün etkisi geçti ve yanımızdaki tonozu kopan teknenin yardımına koştuk. Mükemmel bir ekip çalışması sayesinde bu tehlikeyi de atlatmış olduk

00:00 Uyku vakti

Kaptanın Seyir Defteri – 18 Ekim 2013

09:30 Uyanış ve kahvaltı

11:30 Yelda Kaptan ve Sertaç Miço tonozu aldı, kara halatlarını Ayşe Kaptan ve Didem Miço çözdü, dümende Sinan kaptan. Rüzgar hızı 11 knot (Yaklaşık 4’te 1 Yelda). Nihai hedefimiz Küçükkargı Koyu

12:50 Martı Koyu, Ayşe Sultan Koyu, Hamam Koyu’nu dolaştıktan sonra motoru durdurup Genova ile devam ediyoruz.

13:07 Tramola yaptık, bira bira demir aldı dünya…

13:15 Rüzgar öldü, Genova’yı topladık.

14:00 Ana yelken ve Genovayı tekrar açtık, dümende Ayşe Kaptan

16:30 Küçükkargı Koyu’nda yanaşma eğitimi ve en son demiri Yelda ve Ayşe Kaptan attı, kara halatlarını Sertaç Miço bağladı

18:45’e kadar gün batımı seyri

21:00 Yemek

23:00 Yatış

Kaptanın Seyir Defteri – 19 Ekim 2013

Bugün son gün – dönüş günü

08:30 Kahvaltı

09:00 Temizlik

10:30 Kara halatlarını Sertaç Miço, Demiri Ayşe ve Sinan Kaptan aldı, Dümende Yelda Kaptan

12:30 Marinadayız… Özgür Kaptan tekneyi yanaştırdı…

Yazı ve Fotoğrafların Her Hakkı K.H.B.A.G. na aittir.